Epp Veski
  • TÜ arstiteaduskond
  • TÜ psühholoogia osakond
  • Vilniuse Humanistliku ja Eksistentsiaalse Psühholoogia Instituut
  • Euroopa Psühhoteraapia Assotsiatsiooni liige,  psühhoterapeudi Euro-sertifikaat

LinkedIn Epp Veski

Transformatsiooni mäng

Uskumused ja hoiakud mõjutavad meie valikuid

Osalejad mängivad lauamängu nagu oma "elumängu“. Tundub, et kõik on puhas juhus, käid vastavalt täringu numbrile. Aegamööda hakkab selguma, et juhuste taga on tegelikult hoiakud, uskumused, hirmud. Kui palju on reeglite kõrval vabadust? Kuidas keegi neid kasutab? Kes millele keskendub? Kui palju keegi „peab“ ja kui palju valib, mida, millal, kellega ja kuidas? Kuidas endasse ja teistesse suhtub? Täpselt nagu eluski võib see olle väga erinev. Ja juhuslikest visetest saabki "elumäng". Nii nagu päris eluski, mis on ka justkui lõputu juhuste rida. Aga kas ikka on? Millal saab juhustest harjumus ja harjumustest saatus?

Mäng aitab teadvustada oma:

  • (ka seni varjatud) omadusi, andeid, iseloomujooni, oskuseid, mis aitaksid tal elus paremini suhelda, eesmärke seada ja saavutada, valikuid teha, lahendusi leida

  • nõrgad omadused, hoiakud, hirmud, mis takistavad suhelda, eesmärke seada ja saavutada, valikuid teha, rahuldustpakkuvaid lahendusi leida

  • tegeliku potentsiaali

  • tegelikud soovid ja eesmärgid

 

Mäng meenutab „Reisi ümber maailma“. Mängu algul esitab iga mängija ühe küsimuse, millele ta tahab vastust saada. Küsimus peab olema endast lähtuv, lahendusele suunatud, oluline ja selline, et mängija on valmis sellest rääkima. Igal mängijal on nupp, millega ta vastavalt täringuga visatud punktidele liigub oma „eluteel“. Igal väljal on oma juhend, mida tegema peab: põhiliselt võib võtta ühe kaardi. Igal kaardil on kas sõna või lause, mis aitab tal oma küsimusele vastust saada. Nii samm-sammult jõuab ta võimaliku lahenduseni.

Parim osalejate arv on 4 – 6, võib mängida ka kahekesi, eriti kui nad tahavad omavahelistes suhetes selgusele jõuda. Mängime tavaliselt 4-8 tundi. 4 t. puhul mängijad ütlevad sageli, et vähevõitu, et nad just läksid hoogu. Oleme mänginud ka 2 päeva, sellega on kõik väga rahule jäänud. Mängu käigus on olnud lausa uskumatuid vastuseid.

Mitmed mängijaid on öelnud, et selle 4-6 tunniga on nad saanud rohkem kui tavaliselt sama arvu individuaalse seansiga.

17659.jpg (283×283)

Transformatsioon mängu on loonud Joy Drake ja Kathy Tyler 1978.a. Findhornis